ایران
.:: Your Adversing Here ::.

انقلاب مصر انقلاب تونس انقلاب جهان اسلام

  • دو شنبه 28 فروردين 1391برچسب:,
  • <-PostCategory->

بيانيه مجمع مطالبه مردمي مشهد مقدس
به مناسبت خيزش اسلامی- انقلابي مردم مصر و تونس



یک: تقارن مبارك خيزش مردم چند کشور مهم جهان اسلام در برابر ظلم و اسلام‌ستيزي سران وابسته و مزدورشان، با ايام‌الله سالگرد پيروزي انقلاب اسلامي، ايام مبارزه را در اذهان مردم ما زنده كرده است. اين تقارن، فرصتي است براي حركتي عمومي در راه صدور ارزش‌هاي انقلاب اسلامي كه امروز با كم‌ترين فعاليت‌ها بخشي از آن به بار نشسته است و تداوم و به ثمر نشستن نهایی آن، همت ويژه‌اي را مي‌طلبد.

دو: هرچند مقاومت اسلامي حماس در فلسطين، نشان از پتانسيل برادران اهل‌سنت در مبارزه داشت، اما خيزش امروز مردمي در جهان عرب، گسترش اين نگاه انقلابي را در جهان عرب به اثبات رسانده و وهابيت را در سازش و تسليم تنها مي‌گذارد. خيزش مردمي جديد، تفاوت‌هاي آشكاري نيز با جنبش‌هاي گذشته پان‌عربيستي دارد كه نشان مي‌دهد ملي‌گرايي در جهان اسلام رو به زوال نهاده است. جالب اینجاست که جریان به اصطلاح ملي‌گراي پوسیده و وابسته داخلي كه در فتنه 88 شعار «نه‌غزه، نه‌لبنان ...» سر داد، امروز منافقانه ادعاي شبیه بودن جريان فتنه با جنبش اسلامی، مردمي و ضداستكباري جهان عرب دارد!

سه: نفي ظلم و فساد و استبداد، یکی از وجوه اصلی اسلام‌ِ انقلابی است. امري كه در انقلاب اسلامي ما نيز به وضوح مشهود است. بنابراين ادعاهایي که همگام با رسانه‌هاي غربي (آگاهانه یا ناآگاهانه) سعي در غيراسلامي نشان دادن مبارزات مردم مصر و تونس و بي‌ارتباطي آن با انقلاب اسلامي را دارند، نمي‌تواند از ارزش مبارزات آن‌ها و نگاه مستضعف‌ گرا و ظلم‌ستيز انقلاب اسلامي بكاهد.

چهار: دنباله‌روي گروه ها و خواص از مردم و تحولات سريع و فراگير، خبر از بلوغ سياسي‌، اجتماعي مردم در جهان اسلام دار. فقدان رهبري واحد و قدرتمند در اين كشورها هرچند ممكن است در كوتاه‌مدت به انحراف جنبش بيانجامد، اما حركتي كه آغاز شده به نقطه غيرقابل بازگشتي رسيده و انحراف آن نيز نمي‌تواند مانع از رشد شعور انقلابي مردم و تغييرات فراگير در آينده سياسي اين كشورها شود. اين خيزش‌ها، فارغ از نتيجه كوتاه‌مدت آن، گامي رو به جلو در بيداري اسلامي خواهد بود.

پنج:از گذشته های دور شمال آفريقا، محور اصلی گسترش اسلام به اروپا بوده است. امروز نيز به دليل تعاملات دوسوي دریای مديترانه، بيش‌ترين پتانسيل را براي گسترش موج اسلام‌خواهي دارد. به‌ويژه اسلامي كه كم‌ترين آسيب فكري را از وهابيت ديده و مردمي مشتاق اهل‌بيت را در خود پرورانده است. محوريت قابل توجه مصر در جهان عرب و موقعيت ريشه‌دار آن در جهان اسلام، تغييراتی اساسي را در خاورميانه و سقوطِ رژيم صهيونيستي، در آينده‌اي نزديك نويد مي‌دهد.

شش:نقطه شروع خيزش‌هاي جدیدِ مردميِ جهان اسلام را نبايد در تونس دانست. نقطه شروع تحولات معاصر جهان، انقلاب اسلامی ايران است. نقطه اوج خيزش‌هاي جديد نیز با احياي گفتمان انقلاب در ايران در دهه اخیر و نيز مقاومت جانانه حزب‌الله و حماس در برابر اسرائيل (به نمايندگي از غرب و تفکر مادی)شروع شده است. دشمنان حقيقت‌گريز و دوستان خودكم‌بين، نمي‌توانند نقش ايجادي و برکات انقلاب اسلامي ايران در اين تحولات را ناديده بگيرند و ما را از نقش استمراري‌مان در صدور انقلاب غافل كنند.

هفت: شاید پيش از اين عده ای از مسلمانان جهان با ديده شك و ترديد به فرجام انقلاب اسلامی و موفقيت آن در برابر فشارهاي استكبار مي‌نگريستند، اما امروز مقاومت مستمر مردم ايران در برابر استكبار که نمودهای مختلفی از جمله:
- رفع فتنه‌هاي داخلي در سالهای ابتدایی انقلاب
- هشت سال دفاع مقدس
- مقاومت در برابر محاصره اقتصادي همیشگی
- موفقيت‌هاي پياپي در عرصه‌هاي علمي، فني و نظامي
- حرکت رو به رشد در جهت اجرای عدالت اجتماعی
- سیاست خارجی مقتدر
- و بالاخره سربلندي در برابر فتنه منافقانه‌اي كه در سال گذشته به نام اسلام و ايران، كمر به نابودي انقلاب بسته بود
حامل اين پيام براي مردم جهان عرب و امت اسلامي بوده است كه انقلاب ايران توانسته است همه موانع را پشت سر گذاشته و به شكوفايي برسد. نظامي تثبيت‌شده كه در برابر تندبادهاي جهاني سر خم نمي‌كند و در عرصه‌هاي مختلف به موفقيت مي‌رسد، مي‌تواند الگوي عيني «توانايي ايجاد» و مهم‌تر از آن «توانايي امتداد» يك انقلاب و نظام سياسي مبتنی بر اسلام ناب باشد.

هشت:احياي مجدد گفتمان انقلاب اسلامي در دهه اخیر و مقاومت مثال‌زدني مسؤولان كشور در دفاع از حقوق ملي، ايستادگي در برابر استكبار و ادبيات تهاجمي در برابر زياده‌خواهي‌هاي غرب و نيز تعامل مثبت با كشورهاي مسلمان و مستضعف، هم‌چنان كه به محبوبيت رهبرانِ كشورمان در جهان اسلام انجاميده، تأثيرات عميقي نيز بر انگيزه‌هاي جنبش‌هاي مردميِ‌اسلامي اخير گذاشته و به تسريع اين فرايند ناگزير کمک کرده است.

نه:اين امر، مسؤوليت دولت‌مردان، سیاسیون و خواص را درباره عمل‌كرد نظام اسلامی سنگین تر می کند. همچنین به مردم عزیزمان مسؤوليت فوق‌العاده مهم و همیشگی نظارتِ همگاني و كمك به اصلاح و پيشرفت امور را گوش‌زد مي‌كند. این نگاه از بالا و همه جانبه به نظام اسلامي به عنوان یک الگوی جهانی، دیگر فساد، بي‌عدالتي، كم‌كاري، غفلت و بازي‌هاي سياسي و سليقه‌اي را برنمي‌تابد. بايد با درك موقعيت و شناخت زمانه، نسبت به اصلاح مستمر رويه‌ها، خدمت به مردم و كمك به مستضعفان جهان همت مضاعف گمارد.

ده:هرچند سرعت تحولات، همه رسانه‌هاي جهان را عقب گذاشت، اما انتظار از رسانه‌هاي داخلي، به ويژه رسانه ملي اين نيست كه از تحولات جهان اسلام عقب بمانند و تنها به دنباله‌روي از رسانه‌هاي غربي از خواب بيدار شوند! رسانه‌هاي عمومي به عنوان بخشي از پتانسيل‌هاي عرصه غيررسمي نظام بايد پيشاپيش نظام حركت و فضاسازي كند تا رسانه‌هاي غربي و عربي نتوانند با اخبار جهت‌دار خود مناسبات سياسي‌، اجتماعي را شكل دهند. تشكل‌هاي مردم‌نهاد كشور نيز نتوانسته‌اند در اين عرصه فعاليت چشم گیری داشته باشند و از نقش‌آفريني‌هاي بين‌المللي (نظير آنچه در تركيه تحت عنوان كاروان آزادي روي داد) ناتوان بوده‌اند. علاوه بر این، نقش مردم و ارتباطات فردي و جمعي آن‌ها با انقلابيون مصر و تونس نبايد مورد غفلت واقع شود.

یازده:رشد قابل توجه گردشگران و زوار خارجي به ايران، به‌ويژه زوار كشورهاي مسلمان و عرب، ظرفيتي است كه مي‌تواند در خدمت صدور انقلاب و اسلام انقلابی(یکی از اهداف ديرينه انقلاب) قرار گیرد. اين امر مستلزم احساس مسئوليت و فرصت‌شناسی ويژه نهادهاي مرتبط با این امر از جمله سازمان گردش‌گري و به‌خصوص آستان‌قدس‌رضوي به عنوان بزرگ‌ترين ميزبان زوار خارجي است.

دوازده:در پايان، بايد متذکر شد كه عرصه مبارزه، جاي خفتن و آسودن نيست؛ چراكه تنها در مراحل ابتدايي این مسير بلند قرار داریم و تا افق انقلاب جهاني اسلام، فاصله بسيار است: «انقلاب مردم ايران، نقطه شروع انقلاب بزرگ جهان اسلام به پرچمداري حضرت حجت (ارواحنا فداه) است كه خداوند بر همه مسلمانان و جهانيان منت نهد و ظهور و فرجش را در عصر حاضر قرار دهد».(صحيفه امام، ج 21، ص 327)

والسلام علی عبادالله الصالحین

 

نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





مشاهده ادامه مطلب انقلاب مصر انقلاب تونس انقلاب جهان اسلام

src="http://LoxBlog.Com/fs/smsb.js">
src="http://LoxBlog.Com/fs/clocks/13.js">

صفحات سایت